×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۱  .::.   برابر با : Friday, 20 May , 2022  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بیمارستان امام علی(ع) سرابله در سالی که گذشت
ایلام امروز

یه گزارش ایلام امروز، در سالی که گذشت، بیمارستان امام شهر سرابله، خدمات قابل توجهی ارائه  داد، این خدمات که در سایه مدیریت علمی مدیریت بیمارستان، آقای میلاد برجی صورت گرفت، بر میزان رضایت عمومی شهروندان از نظام سلامت ، تاثیر بسزایی دارد. این خدمات در دسته های متفاوتی صورت گرفته است که اهم آنها در زیر می آِید.

۱- اقدامات حوزه عمرانی:

۱احداث بخش مراقبت های ویژه با ظرفیت ۱۲ تخت:

این بخش با تغییرات ساختمانی از جمله تخریب کامل فضای بدون استفاده موجود در طبقه اول بیمارستان و بهسازی کامل و تجهیز آن انجام و راه اندازی گردید و برای اولین بار در این مرکز، زمینه را برای بستری نمودن ۱۲  بیمار آی سی یو فراهم آورد.

۲بهسازی و راه اندازی بخش استریلیزاسیون مرکزی بیمارستان؛

این بخش به عنوان یک بخش تقریبا غیرفعال طی ۱۶ سال گذشته در بیمارستان شناخته شده و یکی از نقطه ضعف های اصلی بیمارستان در کلیه بازدیدهای کارشناسی و اعتباربخشی بوده است، که با چند خرید جزئی و اصلاح فرآیند ها و روش کار موجود و تجمیع برخی از تجهیزات سایر بخش ها در این محل به عنوان یک بخش فعال و دارای استانداردهای قابل قبول راه اندازی گردید. لازم به ذکر است در ادوار گذشته عملکرد این واحد صرفا به قراردادن پک جراحی در دستگاه اتوکلاو محدود بوده است.

۳بهسازی تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان:

تصفیه خانه فاضلاب این مرکز  کاملا غیر فعال بوده و محیط پیرامونی به دلیل غیر مسطح بودن به محلی برای انباشت خار و خاشاک و زندگی حیوانات تبدیل شده بود که به طور کامل تسطیح، بهسازی، رنگ آمیزی، شن ریزی و فنس کشی شد.

۴بهسازی و استاندارد سازی پد فرود بالگرد:

در این خصوص اقداماتی از قبیل تسطیح، بهسازی جاده و مسیر دسترسی و رنگ آمیزی پد فرود بالگرد و همچنین نصب پرچم در جهت افزایش دید خلبان انجام شده است.

۵تخریب و بازسازی کامل بخش سی تی اسکن:

با توجه به موافقت تخصیص دستگاه سی تی اسکن، زیر ساخت های فیزیکی لازم در این زمینه انجام گرفته است و بخش سی تی اسکن این مرکز، با فضای ۷۰ متر مربع آماده شده است.

۶بهسازی کلی و تجهیز سالن کنفرانس بیمارستان:

در این راستا اقداماتی از قبیل نصب درب ورودی جدید در محل سالن اداری، کف پوش،رنگ آمیزی،سیستم تهویه و خرید میز کنفرانس و تجهیزات را می توان اشاره نمود.

۷بهسازی و استاندارد سازی جایگاه جفت و مسیر دسترسی به جایگاه:

در این راستا اقداماتی از قبیل تسطیح و فنس کشی اطراف جایگاه، بهسازی مسیر دسترسی و نصب تابلو راهنما برای جایگاه را می توان ذکر نمود.

۸بهسازی، تعمیر تجهیزات و راه اندازی واحد رختشویخانه:

غیر فعال بودن واحد رختشویخانه طی ۱۶ سال گذشته به عنوان مشکل عمده ایی در ارزیابی بیمارستان هم در بازدید های سطح کارشناسی دانشگاه و هم در ارزیابی اعتباربخشی شناخته شده بود که با اقداماتی از قبیل بهسازی، تعمیر تجهیزات و اصلاح فرآیندها ،بخش مجددا راه اندازی گردید.

۹بهسازی و راه اندازی اتاق سرور بیمارستان:

در این خصوص اقداماتی از قبیل تعیین مکان و بهسازی و استاندارد سازی آن در راستای استانداردهای اعتبار بخشی را می توان ذکر نمود. لازم به ذکر است اتاق سرور هم از نظر فضا و هم از نظر متراژ و تجهیزات دارای مشکلات عدیده ای بوده که با اقدامات انجام شده به فضایی استاندارد تبدیل شده است.

۱۰بهسازی و راه اندازی تلفن خانه،سیستم پیجر و کدهای بحران:

تلفنخانه و سیستم پیجر کاملا غیر فعال بود که با راه اندازی ۱۷ خط تلفن و اتصال تلفن داخلی و بهسازی و راه اندازی سیستم پیجرفعال گردید. همچنین کدهای اعلام بحران بیمارستان که در بازدیدهای کارشناسان محترم دانشگاه ،بارها مطرح شده بود،  فعال گردید.

۱۱اجرای زیر ساخت و راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز و اتصال آن به سیستم سانترال اکسیژن بیمارستان:

با توجه به اهیمت و ضرورت اکسیژن رسانی در ارائه خدمت به بیماران کووید-۱۹، این مرکز، بلافاصله و پس از سه روز از دریافت دستگاه اکسیژن ساز، اقدام به راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز نمود.

۱۲امکانات رفاهی در جهت تکریم ارباب رجوع:

در این راستا اقداماتی از قبیل نصب آلاچیق، صندلی انتظار، بهسازی و راه اندازی سالن انتظار جهت همراهان بیمار، نوبت دهی تلفنی، تجهیز نمازخانه، تابلو راهنمای بیمارستان و همچنین تابلوی پزشکان، بهسازی فضای سبز، نصب قوانین ملاقات در بخش، راه اندازی دو دستگاه خودپرداز جدید و راه اندازی سالن انتظار واحد ترخیص انجام گردید.

۱۳تامین امکانات بهداشتی و رفاهی جهت پرسنل:

در راستای افزایش خدمت رسانی بهتر به پرسنل، تعداد ۴ آبدارخانه برای پرسنل احداث و با کابینت، سماور، میزناهارخوری و توستر تجهیز گردید. لازم به ذکر است با انجام اقدامات بهسازی تعداد ۱۰ سرویس بهداشتی راه اندازی و سرویس بیمار و پرسنل در بخش ها تفکیک گردید.

۱۴بهسازی و راه اندازی انبار داروخانه و تجهیزات پزشکی:

در این راستا تعداد ۶  انبار دارویی  موجود که با متراژهای کم و کاملا غیر استاندارد، به صورت پراکنده در بیمارستان وجود داشت تخلیه و انبار واحد دارویی با متراژ مناسب و رعایت اصول استاندارد احداث گردید.

۱۵– بایگانی مدارک پزشکی؛

از دیگر واحدهای غیر فعال این مرکز، واحد بایگانی بوده است که از جمله اقدمات انجام شده این واحد بروز رسانی پرونده های پزشکی، الکترونیکی نمودن فرم خلاصه پرونده و حذف خلاصه پرونده کاغذی،  اتصال واحد بایگانی مدارک پزشکی به شبکه اینترنت، اسکن نمودن پرونده پزشکی بیماران بستری و اختصاص تجهیزات جدید به واحد فناوری اطلاعات همچون دستگاه کپی و اسکن، دو عدد سیستم کامپیوتر، قفسه های جدید بایگانی، میز و صندلی را اشاره نمود. از دیگر اقدامات مهم انجام شده در این واحد می توان به ثبت سیستمی تمامی پذیرش ها(قبلا به صورت دستی انجام شده است و مدارک بیماران در سیستم درج نمی گردید) و حفظ اسرار بیماران و پیشگیری از هر گونه تغییر در پرونده های بیماران بستری اشاره نمود.

۲- اقدامات درمانی:

  1. افزایش ۶۰ درصدی مراجعین سرپایی به درمانگاه
  2. افزایش ۵۰ درصدی بیماران بستری در بیمارستان
  3. کاهش ۷۰ درصدی نسبت اعزام به تعداد بیماران بستری
  4. فعال سازی ۱۰۰ درصدی واحد تریاژ و پیگیری آمار مربوطه به صورت روزانه
  5. بازدیدهای مستمر و روزانه تیم مدیریتی از بخش های بالینی و ارایه بازخورد کتبی به پرسنل مربوطه
  6. برگزاری کارگاه های آموزشی جهت پرسنل درمانی و به تفکیک بخش ها به صورت عملی و پرسش و پاسخ
  7. ایجاد ایستگاه های سلامت و آموزش به بیمار متناسب با تقویم آموزش به بیمار
  8. تهیه کتابچه تشخیص های پرستاری بر اساس منابع علمی و ابلاغ آن به بخش ها
  9. ایجاد دفتر طرح تکریم ارباب رجوع و پیگیری بیماران پس از ترخیص از نظر عفونت های بیمارستانی، زخم بستر
  10. ایجاد کمیته نقل و انتقلات و برگزاری جلسات هفتگی جهت تعیین تکلیف درخواست های جا به جایی، تغییر بخش و…
  11. برگزاری جلساتRCA و ارسال آن به دانشگاه
  12. مدیریت بر تجهیز و آماده سازی بخش های مخصوص بیماران مشکوک / مبتلا به کووید-۱۹
  13. تدوین برنامه راند مدیریتی ایمنی بیمار و راند سوپروایزرین در شیفت های مختلف
  14. ثبت مواردADR و ارسال آن به واحد ناظر دارویی
  15. تدوین برنامه احیا نوزاد و تیم احیا در بخش های بستری
  16. آماده سازی و تجهیز بخش های پشتیبان بخش های ویژه و غیر ویژه برای آمادگی جهت هرگونه بحران احتمالی
  17. فعال نمودن تیم تنفسی و تدوین برنامه ماهیانه
  18. تدوین برنامه عملیاتی و فراظرفیتی بیمارستان جهت مقابله با کرونا
  19. فعال کردن تیم تنفسی و تدوین برنامه ماهیانه، انجام اقدامات اصلاحی
  20. نظارت مستمر بر واحدهای بالینی از طریق راند روزانه، آموزش و تهیه و تنظیم چک لیست های مخصوص بخش های ویژه و سرپرستاران و تکمیل ماهیانه این چک لیست
  21. اصلاح فرایندهای بخش های بالینی و ابلاغ آخرین دستورالعمل مربوط به کاردکس نویسی
  22. تهیه و تدوین پوستر و جزوه آموزشی آخرین گایدلاین احیای قلبی ریوی و ابلاغ آن به بخش های بالینی
  23. نظارت مستمر بر نحوه ارائه آموزش به بیمار در واحدهای بالینی و شناسایی پرستاران فعال در این زمینه و ارائه تشویقی
  24. تهیه و تدوین فیلم های آموزشی، پوستر و پمفلت جهت افزایش سطح آگاهی مراجعین و بیماران
  25. پیگیری بیماران پس از ترخیص به صورت تلفنی
  26. حضور مستمر در واحدهای بالینی و پاراکلینیکی و آموزش چهره به چهره در زمینه نحوه پیشگیری از ابتلا به کووید-۱۹ و استفاده از وسایل حفاظت فردی
  27. تجهیز ترالی احیاء کلیه بخش های بالینی و پاراکلینیک و نظارت و به روز رسانی بر اساس آخرین دستورالعمل ها
  28. به روز رسانی سامانه های مربوط به کنترل عفونت توسط کارشناس کنترل عفونت و ثبت موارد عفونت بیمارستانی
  29. ثبت و کنترل خلوص و فشار اکسیژن در تمامی بخش و ثبت آن در دفاتر مربوطه، انجام اقدام اصلاحی
  30. توانمند سازی پرستاران در زمینه آموزش به بیمار
  31. نیاز سنجی آموزش و برگزاری دوره های مختلف آموزشی در جهت بالا بردن سطح مهارت و دانش پرسنل
  32. برنامه ریزی برای کاهش درصد سزارین و حمایت از زایمان طبیعی و انجام زایمان بدون درد
  33. برنامه ریزی برای پیاده سازی استاندارهای ایمنی اعتبار بخشی در بخش های مختلف بیمارستان
  34. تسهیل فرایندهای رسیدگی به شکایات و گزارش خطای پزشکی در بیمارستان
  35. برقرای نوبت دهی تلفنی و راه اندازی خطوط تلفن برای ارتباط مردم با بخش های کلینیکی و پاراکلینیکی بیمارستان
  36. تامین و به کارگیری نیروی منشی بخش و متصدی پذیرش و صندوق برای بخش های مختلف از طریق جذب نیروهای طرحی
  37. تجهیز و بهسازی سیستم روشنایی بخش های درمانی، اتاق های استراحت پرسنل بخش ها، سرویس های بهداشتی، سالن های انتظار بیماران و همراهان
  38. اجرای برنامه های طرح تحول نظام سلامت
  39. تامین، تجهیز و تعمیر آمبولانس های واحد اعزام بیمارستان
  40. آموزش تخصصی پرسنل در زمینه کار در بخش مراقبت های ویژهICU

۳- اقدامات فرهنگی:

  1. پخش اذان برای نوزادان متولد شده در زایشگاه بیمارستان امام علی(ع) سرابله؛
  2. نصب تصاویر حضرت امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در دفتر ریاست بیمارستان، دفتر پرستاری و سالن کنفرانس بیمارستان؛
  3. نصب بنر شعار سال ۱۴٠٠ با کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در اتاق ریاست بیمارستان و ورودی اصلی بیمارستان؛
  4. تبلیغو تشویق به مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ در فضای مجازی و حقیقی بیمارستان؛
  5. برگزاری کارگاه انتخابات اصلح ریاست جمهوری با حضور نماینده مقام معظم رهبری در سپاه استان و فرماندهی محترم سپاه شهرستان چرداول؛
  6. برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در بیمارستان با دعوت از نماینده محترم ولی فقیه در دانشگاه و مسئولین محترم سپاه شهرستان در سالن اجتماعات بیمارستان
  7. ویزیت و درمان بیماران در مناطق محروم شهرستان با اعزام تیم جهادی بسیج جامعه پزشکی بیمارستان در ۶نوبت؛
  8. نصب باکس معنوی در اتاق بیماران و تجهیز با اقلام مربوطه جهت ادای فرایض دینی و امورات معنوی
  9. برگزاری مراسم یادبود شهدای سلامت استان با حضور مسئولین محترم شهرستان و خانواده معظم شهدا در سالن کنفرانس بیمارستان در تاریخ ۵/۸/۱۴۰۰
  10. نصب بنر، پرچم، پوستر و عکس در زمینه ارزش های انقلاب اسلامی در بیمارستان؛
  11. اختصاص فضای مستقل جهت استقرار واحد فرهنگی بیمارستان و تعیین کارشناس مستقل جهت انجام امورات فرهنگی
  12. برنامه ریزی جهت انجام امورات فرهنگی و انجام جلسات مرتبط با آن
  13. ساماندهی و تجهیز دفترکار دبیرخانه امر به معروف و نهی از منکر بیمارستان
  14. شرکت گروهی پرسنل بیمارستان امام علی (ع) سرابله در نماز جمعه شهرستان چرداول؛
  15. شرکت نمودن پرسنل در مناسبتها و آیین های ملی و مذهبی برگزار شده در سطح شهرستان؛
  16. اقامه نماز ظهر و عصر به صورت جماعت در نمازخانه بیمارستان؛
  17. پخش اذان در بیمارستان؛
  18. تبلیغ حضوری و مجازی در زمینه اهمیت امر به معروف و نهی از منکر ؛
  19. تقدیر از پرسنل بیمارستان در مناسبت های مختلف مانند روز پرستار، روز زن، روز مرد، روز پزشک؛
  20. برگزاری مراسمات گرامیداشت مناسبت های دهه مبارک فجر، روز پزشک و روز پرستار، شب یلدا، عید نوروز، اعیاد شعبانیه، ماه رمضان و…
  21. تقدیر از پرسنل فعال و مشارکت کننده در برنامه های فرهنگی؛
  22. گرامیداشت ایام و مناسبت های مذهبی و ملی، با برگزاری جشن، آذین بندی و نصب بنر و پلاکارد؛
  23. برنامه ریزی در زمینه برگزاری مسابقات فرهنگی؛
  24. تلاش در جهت اجرای کامل طرح انطباق در بخش های کلینیکی و پاراکلینیکی در حد امکانات موجود؛
  25. برگزاری منظم کمیته های اخلاق بالینی و انطباق؛
  26. مشارکت گروهی پرسنل در مراسمات گرامیداشت دهه ی مبارک فجر در سطح شهرستان؛
  27. همکاری و هم افزایی با سایر ادارات و نهادهای شهرستان در اجرای برنامه های فرهنگی؛
  28. ارسال آمار سیاست جمعیتی بانوان بیمارستان به عنوان رابط فرهنگی بانوان؛
  29. شرکت در وبینارهای آموزشی مرتبط با امور فرهنگی؛
  30. برگزاری جلسه حجاب و عفاف با همکاری بسیج جامعه پزشکی به مناسبت هفته حجاب و عفاف؛
  31. طراحی برشور حجاب و عفافو نصب بنر در این زمینه به مناسبت هفته حجاب و عفاف؛
  32. تجلیل از بانوان برتر در زمینه حجاب و عفاف
  33. نصب بنر و تخته شاسی مربوط به حجاب و عفاف در مکان های مختلف بیمارستان
  34. آذین بندی بیمارستان به مناسبت دهه فجر
  35. برگزاری مسابقه کتاب خوانی به مناسبت دهه فجر با موضوع وصایای امام خمینی (ره)

۴- اقدامات پاراکلینیکی

  1. بهسازی فضای فیزیکی درمانگاه با ایجاد سالن انتظار با مساحت ۵۰ متر مربع
  2. تجهیز درمانگاه قلب با دستگاه اکوکاردیوگرافی
  3. تجهیز درمانگاه رادیولوژی با راه اندازی دستگاه سونوگرافی
  4. ایجاد دو ایستگاه پذیرش مجزا در درمانگاه در جهت افزایش سرعت خدمت رسانی به بیماران و کاهش ابتلا به کوید ۱۹
  5. جداسازی درمانگاه داخلی از سایر درمانگاه ها در پیک کرونا در جهت کاهش ابتلا به کوید ۱۹
  6. راه اندازی درمانگاه ارتوپدی به صورت دو روز در هفته
  7. انتقال واحد ترخیص و صندوق به مکان مناسب در جهت اجرای استاندارد های اعتباربخشی و حفظ حقوق گیرندگان خدمت
  8. راه اندازی نوبت دهی تلفنی بیمارستان برای مراجعین در جهت پیشگیری از ابتلا به کوید ۱۹
  9. راه اندازی شماره موبایل اختصاصی جهت نوبت دهی سونوگرافی
  10. اقدام جهت صدور پروانه بخش های (داخلی، پست پارتوم) روان پزشکی،CCU ، دیالیز، تالاسمی، ICU ، CT scan، post CCU و موافقت اصولی معاونت بهداشتی و معاونت توسعه دانشگاه
  11. نصب تهویه درتمامی اتاق های پزشکان و سالن انتظار درمانگاه

۵- اقدامات اداری و مالی:

  1. سامان دهی وضعیت ورود خروج پرسنل و حضور منظم و مستمر پرسنل در جهت تکریم ارباب رجوع
  2. حذف پرونده های مالی دستی از سیستم مدارک پزشکی بیمارستان
  3. سامان دهی و بروزرسانی اسناد مالی معوقه بیمارستان و همچنین بایگانی پرونده های مالی بیماران
  4. خرید تمامی موارد مورد نیاز بیمارستان از طریق سامانه ستاد
  5. پرداخت تمامی عودتی ها به بیمار از طریق بانک در جهت پیشگیری از هر گونه سوء استفاده احتمالی
  6. شفافیت مالی در بخش های صندوق و ترخیص
  7. نصب و راه اندازی دستگاه کارت خوان در قسمت های پذیرش، صندوق، ترخیص، آزمایشگاه، رادیولوژی و درمانگاه
  8. ساماندهی وضعیت انبار تجهیزات پزشکی و انبار مرکزی بیمارستان
  9. ساماندهی وضعیت دبیرخانه، بایگانی پرسنلی و همچنین بایگانی پرونده های بیماران در راستای رعایت حقوق گیرندگان خدمت و اصل رازداری
  10. ساماندهی وضعیت آشپزخانه بیمارستان از نظر کمیت، کیفیت و رعایت پروتکل های بهداشتی طبق سنجه های اعتباربخشی
  11. سرویس، تعویض و تعمیر ژنراتورهای برق اضطراری بیمارستان
  12. مستقر شدن منشی بخش و اورژانس در جهت صیانت از حقوق بیمارستان در ثبت خدمات بالینی
  13. ثبت سیستمی تغذیه بیماران درHIS
  14. کاهش ۸۵ درصدی پرونده های تسویه نشده بیمارستان
  15. برگزاری ۲۱۵ جلسه کمیته های بیمارستانی
  16. برگزاری هفتگی کمیته های اقتصاد درمان، مدارک پزشکی و ارتقاء خدمات اورژانس

۶- داروخانه:

۱      ساماندهی انبار داروخانه:

متاسفانه انبارک های متعددی در زمینه انبار دارویی وجود داشت که بعضی از آنها کاربری سرویس بهداشتی داشته که در همین راستا انبار دارویی بیمارستان به یک انبار واحد تغییر پیدا کرده است. لازم به ذکر است که این انبار مرکزی دارویی دارای استاندارد های لازم از جمله حضور انباردار مقیم به صورت شبانه روز ، چینش مطابق استاندارد ابلاغی وزارت، نصب حفاظ فلزی به منظور جلوگیری از ورود افراد متفرقه ، خرید و نصب قفسه های مطابق استاندارد ، انبارش صحیح دارو ، ثبت روزانه دما و رطوبت، بهبود وضعیت  تهویه، انسداد درزهای موجود به منظور جلوگیری از ورود حشرات و حیوانات، نظافت روزانه انبار توسط جارو برقی صنعتی خشک ، حذف شیر آب به منظور کاهش رطوبت و افزایش تاریخ انقضای داروها، اتصال لوازم الکترونیکی به برق اضطراری بیمارستان به منظور پیشگیری آسیب به داروهای های یخچالی را دارد.

۲      امحاء هزار کیلوگرم داروی تاریخ مصرف گذشته مربوط به ۱۵ سال قبل:

متاسفانه حدود ۵۰ قلم دارو با وزن هزار کیلوگرم داروی تاریخ مصرف گذشته مربوط به ۱۵ سال قبل در یک اتاق از واحد رختشویخانه بیمارستان وجود داشت که پس از بازدیدهای ریاست بیمارستان، داروهای موجود با هماهنگی معاونت محترم غذا و دارو امحاء گردید.

۳      انجام سنجه های اعتبار بخشی:

متاسفانه هیچ کدام از سنجه های اعتبار بخشی داروخانه رعایت نشده بود که با پیگیری های انجام شده سنجه های مهم از جمله؛ جذب پزشک داروساز به عنوان ناظر دارویی، حضور فعال مسئول فنی و پیمانکار، تدوین فارماکوپه بیمارستان و ابلاغ به واحدهای بالینی، تهیه فهرست داروهای ضروری هر یک از بخش های بیمارستان به صورت مجزا، تامین شبانه روزی داروهای مورد نیاز بیمارستان، تجهیز و تامین داروهای ترالی اورژانس، برچسب گذاری داروهای با هشدار بالا و داروهای مشابه ، تهیه لیست داروهای حساس به نور، تهیه لیست داروهای یخچالی بیمارستان، ثبت روزانه دما و رطوبت داروهای یخچالی و غیر یخچالی، تهیه لیست داروهای تزریقی و نحوه آماده سازی آنها، تهیه لیست داروهای مولتی دوز و تدوین دستورالعمل نحوه استفاده از آنها، تهیه لیست داروهای خود به خود متوقف شونده و تدوین دستورالعمل نحوه استفاده از آنها، تهیه آنتی دوت های مورد نیاز بیمارستان و راهنمای مصرف آنها، معرفی و آموزش نحوه آماده سازی داروهای جدید به پزشکان و پرستاران توسط ناظر داروساز، تدوین دستورالعمل انبارش ایمن دارو، تحویل دارو به صورت یونیک و منفرد به بیماران بستری (قبلاً به صورت تجمیعی به هر بخش تحویل می گردید)، الصاق برگه درخواست دارویی در داروهای تحویلی بیمار (قبلاً انجام نمی شد)، تدوین دستورالعمل برای لوازم مصرفی یک بار مصرف، درخواست الکترونیکی اقلام هتلینگ در سیستم HIS به منظور کاهش هزینه بیمار و بیمارستان، ثبت لوازم مصرفی به صورت پکیج در سیستم HIS به منظور بهبود سرعت خدمات رسانی به بیمار رعایت گردید؛

۴      جداسازی اتاق استراحت و آبدارخانه از داروخانه سرپایی:

متاسفانه اتاق استراحت و آبدارخانه پرسنل در داروخانه سرپایی وجود داشت که موجب تداخل در ارایه خدمات به بیماران گردید که در جهت بهبود خدمات رسانی و تکریم پرسنل اتاق استراحت و آبدارخانه جدید و مجزا در اختیار پرسنل قرار داده شد؛

  1. پایش مداوم تغییرات قیمت دارویی توسط ناظر داروساز؛
  2. رسیدگی به شکایت مردمی در سریع ترین زمان ممکن توسط ناظر داروساز و کاهش ۹۰ درصدی شکایت های مردمی در زمینه داروخانه؛
  3. شناسایی داروهای با سابقه کمبود موقت دارویی و تامین نیاز بیمارستان و سایر بیمارستان های استان در شرایط بحران کمبود دارویی؛
  4. افزایش مساحت فیزیکی داروخانه در راستای دستورالعمل ابلاغی؛

۹٫تغییر رنگ لباس پرسنل داروخانه در راستای آیین نامه ابلاغی به عنوان اولین داروخانه بیمارستانی در سطح استان؛

۱۰٫انجام و تکمیل فرم های تلفیق دارویی توسط ناظر داروساز به عنوان اولین داروخانه بیمارستانی در سطح استان در راستای کاهش تداخلات دارویی بیماران بستری؛

  1. آموزش به پرسنل بیمارستان در راستای گزارش دهی عوارض ناخواسته دارویی و ثبت آنها در سامانه و گزارش دهی منظم به معاونت محترم غذا و دارو؛
  2. ۱۲٫  افزایش تعداد پرسنل داروخانه به منظور بهبود ارائه خدمت به بیماران؛
  3. ۱۳٫  جذب انبار دار مقیم به منظور نظارت هرچه بیشتر بر کنترل ورود و خروج دارو؛
  4. ۱۴٫  ثبت نام بیماران دریافت کننده قلم انسولین در سامانه مدیریت بیماری های خاص به منظور کاهش مراجعات به مرکز استان؛
  5. ۱۵٫  اخذ سهمیه قلم انسولین به منظور کاهش مراجعات به مرکز استان؛
  6. ۱۶٫  تکمیل فرایند استوارد شیپ در راستای مصرف منطقی و کاهش هزینه ی آنتی بیوتیک به عنوان اولین داروخانه بیمارستانی در سطح استان؛
  7. ۱۷٫  برگزاری منظم کمیته های دارو و تجهیزات و پیگیری مشکلات موجود در سطح بیمارستان؛
  8. ۱۸٫  نظارت منظم ریاست بر نحوه عملکرد داروخانه و نحوه خدمات دهی به بیماران؛
  9. تهیه و نصب سیستم اطفاء حریق در انبار دارویی و داروخانه سرپایی؛
  10. ۲۰٫  تعبیه رختکن ویژه پرسنل داروخانه؛
  11. ۲۱٫  انسداد پنجره های داروخانه به منظور پیشگیری از آسیب به داروهای حساس به نور؛
  12. ۲۲٫  جداسازی داروهای با هشدار بالا در انباردارویی و داروخانه که قبلاً انجام نمی گردید؛
  13. ۲۳٫  انبارگردانی منظم و ماهیانه و نظارت بر تاریخ انقضای داروها مطابق با استانداردFIFO؛
  14. ۲۴٫  تعبیه مکان جداسازی داروهای تاریخ مصرف گذشته؛
  15. ۲۵٫  الزام به ثبت کدUID در سامانهTTAC یا بیمه
  16. ۲۶٫  الزام به ثبتکدIRC در سیستم   HIS
  17. ۲۷٫  ساماندهی و نظارت دقیق بر نحوه مصرف و توزیع داروهای مخدر
  18. ۲۸٫  نظارت بر تجویز داروی میزوپروستول مطابق بر دستورالعمل ابلاغی
  19. ۲۹٫  در راستای ارتقاء خدمات رسانی به بیماران تجهیزات داروخانه تجهیز گردید از جمله ؛ افزایش و ارتقاء سیستم کامپیوتر، خرید چاپگر، ارتقاء و نصب دوربینهای مدار بسته، خرید قفسه های دارویی مطابق استاندارد ابلاغی، افزایش تعداد کارت خوان های سیار به منظور خدمات دهی در زمان قطعی برق؛

۷- جذب کمک های خیرین:

  1. جذب تجهیزات پزشکی به مبلغ ۵ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال از موسسه خیریه مهر مبین، نسیم وصال و همچنین دانش آموختگان فارغ التحصیل دهه ی ۷۰ دانشگاه نفت تهران برای تجهیزات درمانی مرتبط با کوید ۱۹؛
  2. فعال سازی مجمع خیرین بیمارستان با برگزاری انتخابات و دیگر امورات قانونی و اداری تشکیل مجمع؛
  3. برنامه ریزی در جهت جذب کمک های مالی خیرین در راستای کمک به پرداخت هزینه خدمات بیماران بستری بی بضاعت؛
  4. برنامه ریزی در جهت جذب کمک خیرین برای بهسازی و توسعه زیرساخت های بیمارستان؛

۹-اردوهای جهادی و خدمت رسانی به مناطق محروم:

  1. اعزام تیم پزشکی با همکاری بسیج جامعه پزشکی و سپاه ناحیه چرداول به روستای محروم شله کش از توابع چرداول در تاریخ ۲۵/۳/۱۴۰۰
  2. اعزام تیم پزشکی چند تخصصی با همکاری بسیج جامعه پزشکی استان در تاریخ ۳۱/۶/۱۴۰۰ به مناسبت هفته دفاع مقدس به شهر بلاوه و روستاهای تابعه
  3. اعزام تیم پزشکی چند تخصصی با همکاری بسیج جامعه پزشکی استان به مناسبت هفته بسیج به روستای پشته آسمان آباد
  4. اعزام تیم پزشکی چند تخصصی با همکاری بسیج جامعه پزشکی استان به مناسبت هفته بسیج به شهر آسمان آباد
  5. اعزام تیم پزشکی با همکاری بسیج جامعه پزشکی شهرستان به مناسبت هفته بسیج به روستای بردبل چرداول

۱۰-طرح تکریم ارباب:

  1. ساخت و نصب آلاچیق در محوطه بیمارستان در جهت تکریم ارباب رجوع
  2. نصب صندلی انتظار در محوطه بیمارستان در جهت تکریم ارباب رجوع
  3. راه اندازی واحد طرح تکریم ارباب رجوع برای افزایش کیفیت خدمات رسانی به بیماران بستری، سرپایی و ترخیص شده؛
  4. کاهش زمان انتظار بیماران و همراهان بیمار در دریافت خدمت با راه اندازی سیستم نوبت دهی تلفنی و حضور فعال و مستمر همکاران در روند ارایه خدمات به بیمارستان؛
  5. ارائه فرم های نظر سنجی درباره خدمات بیمارستان، به بیماران و همراهان آنها جهت شناسایی نقاط قوت و نقاط ضعف بیمارستان؛
  6. قرار دادن نظر سنجی الکترونیک بر روی سایت بیمارستان در رابطه با خدمات بیمارستان؛
  7. ارائه بروشور های راهنما درباره عفونت زخم، زخم بستر و سونداژ مثانه و …. به بیماران بستری؛
  8. تماس با بیماران جراحی شده، پس از گذشت ده روز از ترخیص جهت پیگیری وضعیت بیمار؛
  9. ثبت بیماران پر خطر در معرض عفونت بیمارستانی جهت پیگیری های مجدد؛
  10. گفت و گو با بیماران بستری در بخش ها، جهت دریافت نظرات و پیشنهادات آنها؛
  11. طراحی و چاپ فرم ” رسید امانات” برای ساماندهی هرچه بهتر فرایند ” تحویل گرفتن” و ” تحویل دادن” امانات بیماران اورژانس، تصادفی و … در بخش اورژانس؛
  12. طراحی و نصب سر درب مناسب برای بخشهای تجهیزات پزشکی، ناظر دارویی، ترخیص، مددکاری، تغذیه، رابط آموزش مداوم ، بهداشت حرفه ای و حفاظت فیزیکی، اتاق سرور، تلفن خانه و … ؛
  13. طراحی و نصب جایگاه مناسب برای واحد اطلاعات در ورودی های بیمارستان؛
  14. طراحی و نصب تابلو های منشور حقوقی بیمار و قوانین ملاقات بیمارستان در معرض دید عموم مردم؛
  15. نصب چهار عدد تابلو اعلانات جهت ساماندهی اوراق و اطلاعیه های متصل به دیوار در بخش های بالینی؛
  16. جابجایی صندوق و پذیرش و نصب راهنما در جهت تسریع در ارایه خدمات رسانی به بیماران؛
  17. نصب علایم راهنما در جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پیشگیری از بیماری کویید-۱۹؛

 

۱۱- نظم عمومی:

  1. بهسازی و توسعه فضای سبز بیمارستان شامل هرس درختان، آماده سازی ، کوددهی و بذر پاشی ۷۰۰ متر مربع فضای چمن بیمارستان
  2. زیبا سازی محوطه بیمارستان شامل: رنگ آمیزی جدول ها، تسطیح چاله ها و ناهمواری های محوطه با بیش از ۱۰۰ کامیون خاک
  3. بهسازی سیستم روشنایی، کاهش نقاط کور و خارج از دید، توسعه دوربین های مدار بسته در نقاط کور و حساس بیمارستان
  4. نصب تابلوی مشخصات پزشکان در سردرب بیمارستان
  5. نصب تابلوی سردرب اورژانس جهت راهنمای مراجعین اورژانسی
  6. غرس ۲۰ نهال در محوطه بیمارستان و خوابگاه پزشکان
  7. نصب و بروز رسانی تمام سردرب های بخش ها، واحدها و اتاق های بیمارستان
  8. نصب تابلوها و خطوط راهنمایی مسیر در تمامی محوطه و فضای بیمارستان
  9. زیباسازی و استاندارد سازی چاه های جایگاه جفت و مسیر دسترسی به آنها
  10. زیبا سازی و ایمن سازی فضای تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان به ویژه اطراف چاه های جاذب
  11. ایمن سازی و نصب علائم هشدار برروی تمامی تابلوهای برق اضطراری، بهسازی پریزهای برق و…
  12. بهبود وضعیت روشنایی داخل راهروها و بخش های بیمارستان
  13. استقرار پرسنل انتظامات در درب ورودی بیمارستان و درب ورودی بخش ها
  14. تغیر اتاق استراحت پرسنل نیروی انتظامی از محوطه اداری به داخل اورژانس
  15. ثبت مشخصات همراهان بیمار در هنگام ورود و خروج به بخش ها
  16. نصب کله قندی جهت پیشگیری از پارک ماشین در نقاط حساس بیمارستان
  17. جلوگیری از ورود خودروهای غیر اورژانسی به بیمارستان
  18. نصب دستگاه پلاک خوان در ورودی اصلی بیمارستان
  19. جلوگیری از پارک ماشین همراهان بیمار در خوابگاه پزشکان متخصص
  20. ترخیص بیماران پس از ارائه کارت ترخیص مهر شده توسط پرسنل بالینی به پرسنل انتظامات
  21. شناسایی سارقین وارد شده به محیط بیمارستان و تحویل به مراجع قضایی
  22. خرید و نصب ۸ دستگاه دوربین مداربسته در محیط بیرونی بیمارستان
  23. خرید ونصب ۱۵ عدد لامپ خیابانی و ۲۰ عدد لامپLED در محوطه خوابگاه و بیمارستان
  24. نصب درب در محل ورودی منبع آب در جهت حفظ امنیت و پیشگیری از هرگونه….
  25. ایمن سازی نقاط حساس بیمارستان از جمله دستگاه اکسیژن ساز، منبع آب، ژنراتور های برق و …. با دوربین های مداربسته

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.