×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ بهمن , ۱۴۰۱  .::.   برابر با : Sunday, 5 February , 2023  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
۷ راهکار  برای کاهش ریزش مو
سلامت نیوز

سلامت نیوز نوشت: ریزش مو یک مشکل رایج در سراسر جهان است! اگرچه هر فردی ریزش مو را به طور متفاوتی تجربه می کند، اما دیدن ریزش مو از پوست سر ممکن است احساس بدی در شما ایجاد کند. در حالی که شیوه های ضعیف مراقبت از مو علت اصلی ریزش مو هستند، عوامل اضافی متعددی نیز ممکن است مقصر باشند. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه می توانید ریزش مو را کنترل کنید، در اینجا توصیه‌های متخصص برای جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد مو آورده شده است.

برای یافتن برخی از بهترین راه‌ها برای متوقف کردن یا کنترل ریزش مو با دکتر روبن باسین، مشاور پوست، بیمارستان‌های بین‌المللی سانار تماس گرفته شده است.

دکتر باسین می گوید: «ریزش مو می تواند ترسناک باشد و گاهی از کنترل خارج شود. با این حال، چگونه می توانید متوجه شوید که موهای شما بیش از حد معمول می ریزد؟ افراد معمولاً روزانه ۱۰۰ تار مو از دست می دهند. اما اکثر مردم تفاوتی احساس نمی کنند زیرا رشته های جدید اغلب جایگزین رشته هایی می شوند که از دست می روند. اما زمانی که تارهای کمتری دیده می شود یا رشته‌ی جدیدی شروع به رشد مجدد نمی‌کند، آن موقع است که شروع به نازک شدن یا عقب‌رفتن خط مو می‌کنید.

با این حال، اقداماتی وجود دارد که ممکن است برای جلوگیری از ریزش مو انجام دهید:

۷ نکته برای کاهش ریزش مو و داشتن موهایی قوی و سالم

 

۱٫ رژیم غذایی غنی از پروتئین داشته باشید

میزان پروتئین موجود در رژیم غذایی شما ممکن است بر سرعت رشد موهای شما تأثیر بگذارد. به خصوص اگر گیاهخوار هستید، باید میزان پروتئین دریافتی خود را بررسی کنید. شما به ۱ تا ۱٫۶ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز نیاز دارید. خوردن لوبیا، حبوبات، تخم مرغ و سایر غذاهای غنی از پروتئین چند راه برای تامین نیاز روزانه شما به پروتئین هستند. همچنین می توانید یک شیک پروتئینی بنوشید و از آن لذت ببرید.

 

۲٫ مبارزه با کمبود ویتامین

رشد موهای شما ممکن است تحت تاثیر کمبود ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین های A، B، C، D و E، آهن و روی باشد. پزشک شما می تواند تعیین کند که آیا شما کمبود ویتامین دارید یا خیر و می تواند مکمل های مناسب برای جلوگیری از ریزش مو را ارائه دهد. به گفته متخصصان پزشکی، مصرف مکمل هایی مانند بیوتین فورته همراه با روی، ویتامین E و سایر ویتامین ها می تواند به حفظ سلامت مو کمک کند.

۳٫ از شستن روزانه موها خودداری کنید

شستن منظم موها می تواند بر بافت و درخشش طبیعی موهای شما تأثیر بگذارد و ظاهری کدر به آن بدهد. نیازی نیست هر روز موهای خود را بشویید، به خصوص اگر موهای شما از قبل خشک شده باشد. این می تواند منجر به خشکی بیشتر مو و وز شدن آن شود که نشان می دهد موهایتان بیشتر در معرض آسیب هستند. علاوه بر این، می‌تواند گره‌هایی در موهای شما ایجاد کند که باز کردن آن‌ها چالش برانگیز است و زمانی که موهای خود را بعداً شانه می‌کنید می‌تواند منجر به ریزش مو شود. پس از شستن روزانه ی موهایتان اجتناب کنید.

 

۴٫ ماساژ سر

ثابت شده است که ماساژ منظم سر باعث افزایش گردش خون می شود و آن را به یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از ریزش مو تبدیل می کند. علاوه بر تشویق رشد مو، موهای شما را سالم نگه می دارد و به کاهش استرس کمک می کند، که عامل اصلی ریزش مو است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد که ماساژ دادن مکرر پوست سر باعث رشد موهای ضخیم‌تر می‌شود. از روغن گرم برای ماساژ پوست سر خود استفاده کنید زیرا روغن گرم برای مهر و موم کردن کوتیکول مو، تقویت مو و محافظت از آنها در برابر ریزش شناخته شده است.

 

۵٫ مدل موی خود را بررسی کنید

اگرچه امتحان کردن مدل موی جدید می تواند ظاهری تازه به شما بدهد، اما می تواند ناخواسته به موهای شما آسیب برساند. دادن ظاهری جدید به خود به همان اندازه مهم است که از مو و پوست سر خود مراقبت کنید. مدل موهای عقب کشیده، بافته یا دم اسبی که خیلی تنگ هستند معمولا به موهای شما آسیب می رسانند و باعث ریزش مو می شوند. به همین ترتیب، از استفاده از محصولات سنگین و قوی، زیاده روی در رنگ مو و اتو کردن و سایر موارد خودداری کنید.

 

۶٫ تغییر سبک زندگی

علاوه بر عوامل خارجی، عوامل داخلی متعددی از جمله عوامل فیزیولوژیکی و روانی در ریزش مو نقش دارند. با پذیرفتن یک سبک زندگی سالم که شامل داشتن یک رژیم غذایی متعادل، ورزش منظم و مدیریت سطح استرس می شود، می توانید با احترامی که شایسته آن است با بدن خود رفتار کنید. برای مدیریت استرس خود، حتی می توانید مدیتیشن کنید.

 

۷٫ ماسک موی شنبلیله

دانه های شنبلیله دانه های ریز و زرد رنگی هستند که سرشار از پروتئین، اسید فولیک و ویتامین های A، C و K می باشند که همگی برای داشتن موی سالم ضروری هستند. طبق مطالعه ای که در ResearchGate منتشر شده است، شنبلیله جریان خون را در فولیکول های مو به روشی فیزیولوژیکی تحریک می کند و ساپونین های استروئیدی احتمالاً با متابولیسم DHT که یکی از علل ریزش موی مردانه و زنانه است، تعامل دارند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.